Στο Σχολείο

Βελτιώνει την ικανότητα για μάθηση.

Ο στόχος της Παιγνιοθεραπείας στα σχολεία είναι να βοηθήσει τα παιδιά να ωφεληθούν από τη διδασκαλία. Ανακουφίζοντάς, τα συναισθηματικά και ψυχικά τους προβλήματα και βελτιώνοντας την συμπεριφορά τους.

Τα οφέλη για το εκπαιδευτικό προσωπικό αλλά και για το παιδί είναι:

-η συμμετοχή σε ομαδικές εργασίες

-καλύτερη επικοινωνία με τους άλλους και παρακολούθηση

-συγκέντρωση στην εργασία

Το Παιχνίδι

Βοηθά την σωματική, κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη.

Καλλιεργεί τη φαντασία και την δημιουργικότητα.

Ενθαρρύνει την αυτοπεποίθηση και την συγκέντρωση.

Βοηθά τα παιδιά να κάνουν φίλους και να μαθαίνουν τον κόσμο τους.

Τους επιτρέπει να μαθαίνουν από τα λάθη τους.

Βοηθά στη διαμόρφωση σχέσεων.

Γιατί να επιλέξω την παιγνιοθεραπεία για το παιδί μου;

  1. Γιατί η καθημερινή γλώσσα δεν αποτελεί τη φυσική γλώσσα έκφρασης συναισθημάτων των παιδιών. Η φυσική γλώσσα του συναισθήματος είναι η μεταφορά και τα σύμβολα, όπως ακριβώς στο παιχνίδι, στα παραμύθια και στα όνειρα.
  2. Δεν περιέχει ερωτήσεις που μπορεί να κάνουν το παιδί να αισθανθεί άβολα. Έτσι, σύντομα, εγκαθιδρύεται μια ζεστή, φιλική σχέση με το θεραπευτή και το παιδί αισθάνεται ασφάλεια να εκφράσει τον εσωτερικό εαυτό του.
  3. Η μη επικριτική, ζεστή στάση του θεραπευτή, βοηθά το παιδί να συμπεριφερθεί ελεύθερα, να παίξει με όποιο τρόπο εκείνο θέλει και να επεξεργαστεί μέσα από το παιχνίδι γεγονότα, σκέψεις και συναισθήματα που το προβληματίζουν π.χ. ψυχικό τραύμα που παρέμενε άλυτο.
  4. Πρόκειται για διαδραστική διαδικασία. Το παιδί δε βαριέται, έχει ενεργό ρόλο, χαλαρώνει και διασκεδάζει, με αποτέλεσμα να κάμπτεται πιθανή αντίσταση στη θεραπεία.
  5. Γιατί λειτουργεί στο συνειδητό αλλά και στο ασυνείδητο.
  6. Προσαρμόζεται στις αναπτυξιακές και προσωπικές ανάγκες του παιδιού, με δραστηριότητες «κομμένες και ραμμένες» στα μέτρα του. Για παράδειγμα, μπορεί να γραφτεί μία θεραπευτική ιστορία αποκλειστικά για το συγκεκριμένο παιδί, τις ιδιαιτερότητες, τις εμπειρίες, τις ανησυχίες του, καθώς και το φύλο, τη χρονολογική και νοητική του ηλικία.
  7. Γιατί το παιχνίδι προωθεί το κατάλληλο πλαίσιο για μάθηση. Για να δημιουργηθεί μια νέα σύναψη στον εγκέφαλο (μάθηση), χρειάζεται περισσότερο από 400 επαναλήψεις. Μέσω του παιχνιδιού χρειάζονται μόνο 10-20 επαναλήψεις.
  8. Γιατί είναι ξεκάθαρο ότι κατά τη διάρκεια της συνεδρίας το παιδί είναι ο “Αρχηγός”! Αυτό, όχι μόνο δίνει αυτοπεποίθηση στο παιδί, αλλά το κάνει να γίνεται υπεύθυνο και να μετακινείται από το “εγώ” στο “εμείς”.
  9. Το παιδί αποκτά επίγνωση των ικανοτήτων και δυνατοτήτων του, ενώ παράλληλα μαθαίνει νέες δεξιότητες, με αποτέλεσμα τον καλύτερο εφοδιασμό για το ταξίδι της ζωής.
  10. Τέλος, γιατί είναι το «εισιτήριο» για να μπούμε στον κόσμο του παιδιού ενώ, παράλληλα, εκείνο αισθάνεται ασφαλές. Το παιδί έρχεται σε επαφή με τα συναισθήματά και τις σκέψεις του, δηλαδή, τον εσωτερικό του εαυτό, και βλέπει το πρόβλημά του από απόσταση.

Το Σύστημα Εργαλείων που χρησιμοποιείται εμπεριέχει:

Δημιουργικό οραματισμό, Θεραπευτική ιστορία, Puppets, Τέχνη-Ζωγραφική, Πηλός, Sand tray, Μουσική, Κίνηση, Παιχνίδια ρόλων.

Σε ποιες περιπτώσεις ενδείκνυται η Παιγνιοθεραπεία;

Χαμηλή απόδοση (Ακαδημαϊκή, Πολιτισμική, Κοινωνική), Θυμός, Θέματα συναισθηματικού δεσμού, Προβλήματα συμπεριφοράς, Πένθος/Απώλεια, Σχολικός εκφοβισμός, ΔΕΠ-Υ, Προβλήματα επικοινωνίας, Αναπτυξιακή καθυστέρηση, Εφιάλτες, Διαζύγιο/Χωρισμός, Κοινωνική περιθωριοποίηση, Τραύμα, αδικαιολόγητες απουσίες, Απόσυρση κ.α.

Οι συνεδρίες πραγματοποιούνται από έμπειρους ψυχολόγους με εξειδίκευση στην παιγνιοθεραπεία.