Tο content marketing θα μπορούσε να οριστεί ως, η δωρεάν τακτική ενημέρωση των πελατών μιας επιχείρησης, με ποιοτικό περιεχόμενο που αφορά τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρει και έχει σαν σκοπό την δημιουργία μιας σχέσης η οποία τελικά θα οδηγήσει στην πώληση.
Με άλλα λόγια το content marketing στηρίζεται πρώτα στην δημιουργία μιας σχέσης εμπιστοσύνης που με τις κατάλληλες τακτικές μπορεί να εξελιχθεί σε μία εμπορική συναλλαγή. Στην ουσία δεν είναι τίποτα καινούργιο, οι παλιοί καλοί έμποροι ξέρανε πάντα ότι πρέπει να τα πηγαίνουν καλά με την γειτονιά, διατηρούσαν όσο το δυνατόν περισσότερο φιλικές σχέσεις με όλους , συχνά μέσα από «κουβεντούλα» άκουγαν τους προβληματισμούς τους ενώ παράλληλα με την πρώτη ευκαιρία τους ενημέρωναν και για τ’ αγαθά που παρείχαν χωρίς να αναμένουν άμεση πώληση. Διαισθητικά γνωρίζανε ότι εάν πρώτα χτίσουνε μία σχέση εμπιστοσύνης, μετά η πώληση θα είναι απλά ένα φυσικό επακόλουθο.

“Σε μία εποχή που ολοένα και μεγαλύτερο ποσοστό της κοινωνίας περνάει τον χρόνο του online, είναι λογικό ο επαγγελματίας-επιχείρηση που καταφέρει να εμπνεύσει περισσότερο αυτό το αίσθημα της οικειότητας και εμπιστοσύνης στο διαδίκτυο, να αποκομίσει και τα προσδοκόμενα οφέλη.”

Επιπλέον, μετά από τουλάχιστον 50 χρόνια όπου το καταναλωτικό κοινό έχει βομβαρδιστεί με διαφημιστικά μηνύματα, εκπτώσεις , προσφορές κλπ, η διαφήμιση έχει ίσως αναδειχθεί στο πιο εκνευριστικό κομμάτι του διαδικτύου. Εδώ , ακριβώς είναι η μεγάλη ευκαιρία του content marketing, δημιουργώντας αυθεντικό και ενδιαφέρον υλικό, ο επαγγελματίας μπορεί να κερδίσει τους χρήστες και να χτίσει αυτήν την πολυπόθητη σχέση εμπιστοσύνης .
Τα παραπάνω αποτελούν και εν μέρη τον λόγο που δεν επαρκεί πλέον η δημιουργία απλά μιας ιστοσελίδας , αλλά χρειάζεται συνεχή ενημέρωση, εμπλουτισμός με σχετικό, πρωτότυπο και ενδιαφέρον περιεχόμενο καθώς και διαμοιρασμός αυτού του περιεχομένου την σωστή στιγμή, μέσα από τα σωστά κανάλια σε σωστά προσδιορισμένο κοινό.
Η εμπλοκή του άμεσα ενδιαφερόμενου επαγγελματία σε όλη την παραπάνω περιγραφόμενη διαδικασία θα πρέπει να θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ, ενώ και η συνεργασία με κάποιο digital marketing agency που θα υποδείξει τον ακριβή τρόπο και μεθοδολογία που πρέπει ν’ ακολουθηθεί, είναι απαραίτητη για να έχουμε το προσδοκώμενο αποτέλεσμα.